Sunday, January 29, 2012

7 Hari Seminggu =)

ASSALAMMUALAIKUM.

Generally,semua orang tau yang bulan january ade cuti untuk chinese new year celebration. So sehubungan dengan itu,para pelajar maktab perguruan macam aku ni diberikan mandat untuk bercuti selama seminggu. Aku tau ramai budak college and universitas yang jealous dengan cuti kiteorang yang panjang ni kan ? Haaa padan lah dengan muka korang. Sape suruh tak masok maktab. Hihi.

Disebabkan aku diberikan cuti yang agak panjaang. So for sure lah macam macam perkara dan aktiviti boleh dilaksanakan time holiday ni kan. Jadi marilah tengok ape yang aku buat time cuti ni. *Apsal ayat aku macam peliks gilaaaa,canggung semacam je. LOL



Friday, 20 January 2011


# Aku taktau nape wah edit tone colour gambar ni cmni.


Ni time singgah dekat R&R Nilai. Berhenti kejap untuk solat maghrib. Wah dengan muka sardinnye pegi amik anak orang ni sebab die berkenan dengan ke-cute-an budak ni. Budak ni pulak senyap je bila wah amik. So ape lagi,snap lah sekali. 



# Ni t-shirt sebenarnye. Aku suruh brader kedai tu turunkan jap sebab aku nak snap gambar. Hihi


Bundles are good. Bundles are fun. Bundles are terrific, for everyone. Aktiviti pertama bermula pada sebelah malam bila aku pegi ikot abg aku pegi gedung barangan bundle. Kepada semua penggemar bundle tegar macam aku ni,kalau korang nak carik bundle best dekat n9,berkunjunglah ke Baden Baden Bundle Port Dickson. Aku rase aku patut dapat komisyen ni,dah siap tolong promote taw nih. Hihi.


Saturday,21 January 2011.








# Kenapa tak boleh rotate ni ? Damn. Btw,ini anak buah aku. Call him Mika for short.

Hari ni stay dekat rumah meluangkan masa bersama dengan anak anak buah dan keluarga di rumah. Tiada laporan perjalanan untuk dilaporkan. Heheh.


Walaupon terdapat masalah teknikal dekat gamabr tu,namun laporan tetap perlu diteruskan. Okay proceed...


Sunday, 22 January 2011



#Kalau mata korang masih boleh berfungsi dengan baik,korang boleh nampak ade 2 org duduk atas huruf I dengan M tu. Hihi.

Here we go. Hari ni Abang alan bawak aku sekeluarga pergi pantai morib. Ala pantai morib yang ade laut pastu dekat dengan kampung keluarga anak anak sidek tu. Haaaa,kat situ la. Tempat ni kuat gila angin,yela tepi laut lah katakan. So ramai lah orang main layang layang. Abang aku beli jugak satu layang layang. Kiteorang beli layang layang angry bird warna merah tu. Tapi malang betol sebab sempat main 10 minit je before layang layang tu punya tali terputus pas2 die terbang tinggi and tersangkut dekat pokok. Aku pon tak sempat nak snap gmbar layang layang tu. Rugi je beli mahal mahal,last2 dapat main 10 minit je. Sadis sungguh.



# Ha tu diaa,macam macam ade okay. =)

Lepas pergi morib,kiteorang dah takde idea nak pegi mana dah. So abang aku drive pergi jusco kat Klang. Tak silap aku jusco Kota Tinggi kot. Selama ni aku ingat dekat Johor je ade Kota tinggi,rupa2nya dekat Klang pon ade. Noob gila aku kan ? Dekat jusco ni ade satu kedai barangan buatan Japan taw. Gilalah aku terlagha' dekat kedai ni. Sedar sedar je dah lebih kurang sejam lah jugak aku dok dalam kedai tu. Kedai tu ade jual macam2 barang yang menarik minat aku. Semua barang dekat kedai tu Rm5. Always Rm5. Benda benda barangan rumah yang pelik tapi cantik. Nnt aku cerita ape yg aku beli dekat sane on other post lah ea. Kalau kedai ni ade dekat area umah aku,mesti aku jadi regular customer. Hehe.


Monday,23 January 2011



#Sila click untuk tumbesaran melampau.
Hari ketiga,kemuoorr kita, Haha. Aku dah penah jejak kaki dah kat sini. Tak lengkap kalau ke Muar tapi tak pergi pekena Mee Bandung Abu Bakar Hanipah. Ori from Muar okay. Mee ni sedap tak agak punya. Pergh mmg dahsayat rasa die. Kuah die pekat and full of rasa udang. A few day after aku pergi kedai ni hari tu,kedai ni ade masuk newspaper kosmo. Means,mmg terbukti lah kesedapan makanan dekat kedai ni sampai masok suratkhabar kan. So kepada Qi dan production house Jalan2 Carik Makan,aku syorkan korang dtg lah kedai ni. Confirm tak menyesal.



# Abaikan shawl aku ngn wah yang terbang2 tu. Hihi

Lepas makan kiteorang pergi Tanjung Mas. Tanjung ni dekat Muar jugak. Tak berapa jauh pon dari kedai mi bandung tadi tu. Time aku datang ni hari dah nak hujan. Tengoklah awan tu,dah gelap dah pon time ni.



# Cantik tak aku edit ? Yea aku tau tak cantik. LOL

Dalam banyak banyak gambar yang disnap. Gambar ni gambar favourite aku walaupon time ni tudung aku terbang gila2 dah macam kapal layar. Buktinye tengok jela pokok kelapa dekat belakang tu melambai lambai kemain kuat lagi.



# Kiri ke kanan.  Mika, Kak Linda, Ryan, Abg Alan, Si Comel and Adli. Hihi

This is my 1st time. Aku tak pernah pegi Danga Bay. Selama ni tengok dekat tv or aku google je.Aku sesaje menggatal cakap dekat abg aku nak pegi sini,then die terus set GPS die then terus drive pegi sini. Okay lah kat sini. Ade bnyak game macam dekat Funfair. Hihi. Pastu kan,kalau korang drive depan sikit,dah boleh nmpak Singapore dah. Kalau aku bawak pasport time tu,mmg aku dah suruh abg aku drive masok sana terus dah. Takpelah,next time. Maybe one day. Hurmm.



# Adam and Ryan in action !

Next,kiteorang pergi pasar karat dekat area JB jugak. Pasar karat ni lebih kurang macam downtaown and uptown lah jugak. Tapi dekat pasar karat ni ade bnyak orang jual barang2 2nd hand. Nama pon pasar karat,jadi haruslah yang dijual pon barang2 lama. Barang2 antik pon ade jugak. Harga semua berpatutan.


Tuesday,23 January 2011


-Stay di rumah sambil menonton sinetron dari seberang dan makan dengan sepuas-puasnya. Hihi



Wednesday,24 January 2011


Buddies night out. Malam rabu ni aku pergi melepak dengan 2 orang mmber aku, Rais and Imman. Seperti biasa,dah macam xde tempat lain nak lepak,tempat biasa kedai burger Ijan Paroi jd pilihan. No picture captured sebab heboh berborak dari awal sampai hingga la ke sudah. 



Thursday,24 January 2011


Sekali lagi stay di rumah dan menjadi driver kepada abang aku. Hantar dan jemput die dari keja. Selain tu macam biasalah aku jadi babysitter kepada anak2 akak aku.



Friday,25 January 2011


-Tiada laporan-


Saturday,26 January 2011



# Macam gangster tak nenek aku ? Hihi

Hari ni pergi kenduri kawin then lepas dah habis pergi kenduri terus mak ajak pergi umah nenek. Lama gila lepak sini tunggu mak aku berborak dengan adik2 die. Al maklumlah dah lama tak jumpa. Masing2 busy dengan cucu masing2 lah katakan. Bila dah jumpa macam2 cerita lah kelua. Penat gila aku tunggu.




# Yaya nampak je aku nak snap gambar. Siap posing lagi tu haaaa.

Beberapa jam yang berikutnya,aku follow abg aku pegi carik buah manggis. Tah apasal die ttber pulak teringin nak makan buah tu. Adakah akak ipar aku sudah berbadan dua ? Ohhh my gucci. Lepas dah beli manggis kiteorg singgah dekat medan selera Kuala Pilah,saje je nak try makan dekat situ. Pelayan dekat gerai ni muka die mntak penampar je,tak reti nak  senyum langsung. Panas je aku tengok budak pelayan perempuan tu.



# Gelaplah pulak gambar singer nihh. Haishh

Seterusnya, ke pusat hiburan keluarga. Karaoke time. Sempat lah aku nyanyi dua buah lagu. Lagu wajib mesti kena ada, I don't want to miss a thing by Aerosmith. Nak terberak aku nyanyi lagu tu. Hahaha.



Sunday,29 January 2011



# Kuih dan muih beraneka macam, makanlah jangan hanya dipandang~

Hari terakhir cuti ? Wuarghhhhh sedih. Before balik,aku pergi umah mak itam. Ade kenduri doa selamat untuk birthday yang ke 2 tahun cucu sulungnya. Macam macam makanan terhidang. Mak aku yang wat main menu. Nasi tomato terbaik. Hihi. Besides that ade macam2 lagi yang boleh dimakan. Semua ni dimasak dan disediakan oleh adik beradik mak aku.



# Hujan -.-'

Tengah syok sedap2 makan tetiba hujan turun dengan lebatnye pulak. Habis lecak tanah semua. Kotor kasut and seluar aku,basah semuanya. Tapi hujan2 pon,aku bedal je makan. Yela nak lepas geram makan bnyak2 before gerak Cheras. Lepas dah puas makan, aku terus gerak balik KL.



Haaaaa,panjang kan laporan aktiviti semasa cuti aku ? Penat gila aku menaip and mengupdate blog ni dengan keadaan Wifi Student yang lembab kemain ni. Finally dah update dah semua. Yeaaaaaaaaaaaayyy !











4 comments:

  1. Hahaha... What a week. Bestnya, untunglaa... saya stuck di blok neh, sembilan hari. UGH~

    ReplyDelete
  2. Kesiannya. Cuti tanpa elaun kan,sebab tu stay di hostel je kan ? Cuba kalau elaun dah keluar,mesti Yassin pergi jalan2 jugak macam ni. Hihi

    ReplyDelete
  3. It's fine. Syukur elaun belum masuk time cuti. Bayangkanlah elaun masuk awal, then ada satu minggu yang kosong. Habis.

    ReplyDelete
  4. Ada hikmah di sebalik kelewatan tu. =)

    ReplyDelete