Friday, January 6, 2012

Everthing is new

-ASSALAMMUALAIKUM-

It have been a long time since aku last update blog aku ni. Bukan aku tak nak menaip or meng-update,tapi masa membataskan segalanya. Kan cuti sebulan setengah,so aku nak spend time cuti aku tu sepuas-puasnya. Natijahnye blog ni pon dah tak terupdate sekian lamanya. Rasa lain macam pulak nak menaip kat blog ni ha lepas dah lama tak buat karangan macam ni. LOL. Rasa macam dah tepu je kepala otak aku ni kan. Tapi tak pelah,biar aku try je tulis okay. As we all know,since dah lama tak update so semuanya dah berubah lah kan. Let me list ape yg dah berubah dekat diri aku. Heheh. *Apsal macam bosan gila ayt aku ni ? Haishhh.

1) New year
Hari ni dah masok seminggu kita beralih ke tahun yang baru yakni tahun 2012. So automatically dah berubah la kita ke satu fasa yg lebih tinggi. Umur pon dah xde dah belasan2 tahun ni kan. Starting from this year,umur dah start dengan angka 2 dekat depan. Apsal macam cepat sgt ni ha ? Aku macam xleh terima kenyataan je dah nak masok 20 an. Biasalah kan,aku ni kan selalu perasan aku ni budak2 lagi padahal dah besar anak gajah dah pon.

2) New semester

Part ni yang paling ketara sekali. Aku sekarang ni dah bukan budak foundation lagi. Aku dah masok degree programme. Lama lagi ni nak kena survive nak dapat degree,makan bertahun tahun kau tau. Nak jadi cikgu ni dah macam nak jadi doktor. Kemain lama kena belajar. 4 years to go. Alaa,tak de hal lah. Mak aku selalu cakap,pejam celik pejam celik dah habis 4 tahun. Semudah abc.

3) New classmates

 Yang ni paling tak boleh blah. Boleh lak tetibe bila dah naik degree ni lecturer pegi shuffle budak2 dalam class. Budak2 TESL je pulak tu yg kena tukar2 ni. Sedih gila. Aizat dah bukan classmate aku,die masok tesl 1. Pastu ade la a few member2 aku yg kena tukar masok Tesl 1 and Tesl 2 masok Tesl 1. Sedih gila pegi class tengok ejat xde. Bukan ape,yela aku kan rapat dengan die. Lepas ni lepak dengan kopab jelah nmpaknye. Kalau ejat tgh bace ni I would like to say , " Ejat,i gonna miss you" . Ala,aku tau kau tak bukak blog aku sebb tu aku tulis cm tu. Hhaha. Rasa janggal gila bile classmate tukar2 ni. Eh tapi takpelah,mula2 je kot ni. Lama2 biasalah kot. 

4) New Room.

Sem ni aku dapat bilik baru atas sekali,hujung sekali yang paling dekat sekali dengan rumah warden. Ini tidak bagus. Tinggi gila kot bilik aku. Tak best sebb mmber2 aku semua kat aras bawah,jauh kot kalau aku nak lepak dengan dieorang. Pastu yang paling tak best dok atas ni air cepat nau habis. Aku nak mandi pegi class pagi selalu takde air. Tak pasal aku kena menjelajah pegi aras2 bwah bawak baldi gayung ape semua bagai pergi carik air. Penat tau tak. Pegi mandi dekat aras bwah pas2 on the way naik atas guna tangga dah berpeluh balik. Rasa macam xde guna je mandi.

5) New subject

Bila dah masok degree for sure lah subject and syllabus pon dah bertukar jugak seiringan kan. 2 hari lepas baru aku attend briefing pasal subject aku utk sem ni. Sounds interesting. Jadual pon relax je,tak pack pon macam mase foundation dulu. Aku paling excited nak masok class Linguistic. Macam menarik sebb subject ni is the mixture of subject ldes,ldev and social studies. Ade lah lagi subject lain, Ade literature in English,pas2 others subject pasal education ni semua lah. Hopefully ape yg aku belajar nnt boleh masok dalam kepala otak aku ni dengan senang,mudah dan pantas. Hehe.

Setakat ni aku rasa tu jelah kot yang baru. Actually bnyak lagi. Tapi korg tau jela,aku ni pemalas tahap gaban. Sesapa yg rapat dengan aku mst tau. So to end this entry,aku sajikan lah reader2 sekalian dengan gambar yg tersengaja die snap time orientasi degree programme aku baru2 ni okay.

Belom pape lagi eye bags aku dah besar kemain. 

Iklan colgate agaknye. LOL

Without planning,semua berpink pink pulak ha.

Cah senyum bahagia. Haha =p


Till next entry. Take care =)

No comments:

Post a Comment