Wednesday, January 19, 2011

aku nk berubah!!!

assalammualaikum wahai para blogger sekalian..
berkenaan tajuk post saye diatas adalah dgn ini saya ingin mnyatakan saya ingin melakukn perubahn ke atas diri saye..aik?awat pelik bebenor je post aku kali ni ek?hahah..da cm wat surat rasmi time skola lu lak kn?hahah...da ckop,xpyah la nk formal sgt..aku da pnat jd hipokrit berformal sepanjang aku g class smate mate utk persediaan mnjd cikgu nnt..haha..
ok,lets start with my topic now..heheh..
aku rase kan aku nk mmbuat perubahan la kat diri aku..aku pon xtau apsal dan cmne aku leh terpk nk berubah...aku rase da tiba masenye aku mnyahut seruan agama utk mnutup aurat sepenuhnya..haha..terkejut x korg?ttbe je aku ni nk jd baik kn?hahha..buang tabiat ke ape tah agknye,aku sendiri pon xtau..
tp aku btol2 da nekad dan beriltizam utk mnjalankan perubahan drastik ke arah kebaikan nih..haha..
kalu b4 ni aku sgt xske pkai 2dung,..mcm2 alasan la aku wat,pnas la,ssah nk pkai la ape la,mcm2 lg la kn..haha..nmpak sgt jahat aku ni kn?tp sekarang tidak lg,aku inginkan perubahan..mgkin ni la pe yg org katekan,seru da smpai..seru da sampai tok aku pkai 2dung,mnurut ajaran agama yg sebenarnye..
tp macam2 bnde yg aku pkkn dan terlintas kat seluruh pelusuk benak aku ni...nk tau pe?hahah..meh cni aku senaraikn segala kekusutan dan keraguan aku 2...

1)hangat hangat taik ayam
ha,aku takot sgt aku pnye perubahan ni berlaku dlam jangka masa dan durasi yg singkat je..aku takot hati aku ni tetibe je lak berubah kan..da elok2 pkai 2dung then tiba2 dtg la setan tah dr penjuru mane hasut aku soh aku dress up xpyah tudung sebagaimana style aku b4 ni..bnde ni sering kali aku pk berulang ulang kali..kekadang pale otak aku pon nek mnympah ngn aku,sbb asyik pk sal bnde yg same je kn..hahah
                                                       
                                                          

                                                       pekena mngena gmbar ni gan post aku?hahaha


2)style cmne nk pakai?
ni lagu satu bnde yg aku dok pk xabis2 dr mule smpai la skang ni..hahah..yla,sume koleksi baju aku yg aku ade skg ni sumenye xsesuai je ntok fesyen bertudung kan..so kna la aku bli new clothes ntok kna ngan fesyen dan gaya bertudung aku 2..nk berubah ni bia la berubah tol2,..maksod aku bkn la smpai mmbazir then siap nk pkai purdah sume tp baju penampilan sume kena la kena ngn gaya...xkan la pakai tudung pas2 ttbe pkai legging..haishh,xkena tul..but still,ade gak org yg pkai cm 2..aku pon xpham npe..xske tol aku tgk..jgn la aku pon tergolong cm 2 gak nnt..
ha,cmni al aku nk..xpyah lbih2..
simple je,but still look nice lg la:-)

aku xnk jd cmni..pakai 2dung da cntik da..sskali ttbe nmpak bontot plak da..
alamak,foul tol!!
                  
3)penerimaan org sekililing
ala bnde ni xpyah nk pk sgt pon sebenarnye kn..hahah..yla,bknnye aku nk berubah mnjd buruk atau jaht pon..aku nk berubah ke arah kebaikan..so xde hal lah kn..xkn la org nk marah aku wat cm 2 lak..kalu ade la org yg marah,xtau la aku nk ckp pe kn..hahah....4 sure,aku yakin mst ramai yg support aku ngan perubahan yg aku nk wat ni..yakin je aku ni kn..hahah


keluarge cik zizah,sokongla saye!!!
hahah

so secara konklusi dan pnyelesaian terakhirnye,mmg aku da bernekad sgt la nk berubah ni..xde sape yg dpt dan boleh mnghalang pndrian aku ni..bnde ni sume dtg secara tbe2 je kat aku..berubah ke arah kebaikn..so sume kawan2,meh la jd supporter aku tok berubah ni ha..hahaha...

1 comment:

  1. wah hukhik..bgus lah ko nk brubah..
    aku skong..heheh
    tp cmne aku nk skong aek?
    sorak2 bleh? ehhehe
    btw,you looks prettier wearing a tudung..
    honestly..bkn nk amek ht..hehehe
    good job la hukhik..

    ReplyDelete