Tuesday, January 18, 2011

hey kamu,jgn nk bangga sangat la!!!



hi blogger,..
da lame den x berblog blog ni kan..bknnye ape,kondisi mase tidak mngizinkan..mase seringkali cmburu ngan aku..bnyk bona keja n kena siapkn,so i got lack of time bebeh..xsompek nk wat kojo taip menaip ni kan..
so,haiya nabdak..ha,skali arab plak kan..skali skale..hhaha..
post aku kali ni aku nk cte sal remaja skang yg bngge sgt la mengagung agungkan org barat..bende ni da jd fenomena alam da pon..kat malaysia sendiri pon kte leh jmpe bnde ni..xpyah nk g jauh2,dpan mate pon ade..
aku pon xpham la kn apsal yg kamu,ye kamu la,..dok bngge bebenor ngan budaya barat 2..common la,kte ni melayu islam lagi lak 2,..toksah la nk mngikut sgt perangai kafir dan setan serta iblis lakhnatullah 2 kan..xde benefit langsong pon..dosa lg dapat ade la..
mcm2 bnde dan anasir luar yg bdak2 skg ni ikot..mayb dieorg seronok nk wat sume 2,..tah aku sndri pon xpasti sejauh mane kesahihan dan kebenarannye..
so lets take a look at anasir2 barat yg bdak2 malaysia ni dok sibuk nk ikot...

1)masing2 sibuk nk colour rmbut,..kononnye nk ikot artis barat pujaan dieorg la kn..kalu kna warne rmbot 2 ngan mke ok gak,ni x...cm haram je..da serupa nepal kulit kaler itam ttbe rmbut kna cat wrne merah..cm bodoh je da roman eh kn?haha..2 la yg dibngge kn sgt org bdak2 malaysia nih..nk ckp jahil pon ok gak..mgkinkah zaman kejahilan akn kmbali?ohhh,tidakkkkkkkk!!!!
                                  
                                                    
Paris Hilton sassy short hairstyle picture
rambut style bob blonde ala2 paris hilton siap blonde lgi taw..
pnah jd fenomena ni style rmbut nih
                                                                   



2)style masing2 xnk kalah..artis2 pkai jacket,dieorg pon nk ade jgak..kena ade gak dalam koleksi pakaian dieorg..mngalahkan artis yg nk g wat show lak dieorg ni..padahal xtau nk pakai g mane pon baju 2..stakat nk g teman mak g pasar bli brg dapur,xpyah la kn heboh nk dress up sgt2..nmpk pelik je lak..kang heboh la dress up xkena tmpat..ade ke ptot pkai jacket or sweater tgh2 panas..da hilang akal ke ape tah agknye,..musykil aku kekadang..2 la dinamekn bia ape2 asalkn bergayo..ha,bergayo bona la kalu cm 2 caro eh kn..hahah.
Hanez Safira Abdul Aziz
gaye pemakaian artis yg mnjd ikutan..
legging 2 pon mnjd ikutan,aku pon terikut..kaler itam ok lg tp yg colourful 2 nymaph tol aku tgk..
x ke pelik tgk kaki kita dlm wrne biru,purple,wrne pelangi pon ade kadang2..haha
                                                               
                                                        
3)music generasi muda skg ni pon da bnyk sgt dipengaruhi oleh anasir barat..ade gak certain2 lgu yg sodap je hawa telinge ni nk dngar..2 kire ok gak la..aku pon kkdang layan gak lagu2  cm 2 kn,..masyuk gak ngn jiwo sanubari kocik den ni ha..p ade gak certain2 lagu yg xdapek den nk lyan..tah pebende butir ayt dan bicara dlm lgu 2 pon aku xtau..heboh terjerit terpekik terlolong je..lgu 2 pasal pe pon xbleh nk detect..ahha..tah2 aku sorg je yg xpham kot..yla,aku ni slow ckit bab nk kna pham bende2 seni  ni..haha..

ni group barat yang da lame ditubuhkan..
ade gak lgu2 dieorg yg aku lyan n ade gak yg aku xbpe nk ske,n xpham langsung..
sehebat mane pon dieorg,jg dok nk agungkan sgt..
jom lyan nasyid jom..hahah
                                            
actually bnyk lg benda2 asing yg xpatot diikut tp diikut gak oleh anak muda negara kita ni..disebbkn tahap kemalasan aku ni mnebal je manjang kn,so aku pon malas la nk taip pnjang2..haha..pemalasnye la aku ni kn,ksian boyfie aku dpat awek pomaleh..hahah..eh,kmbali semula kpd issue aku td..2 la,ske sgt melalut mmbebel tah pe haram jadahnye tah kan..meh smbung blik kn..hm?..hahhhh!!!
In a nut shell,kte ni sume termsok la aku ni skali sebnrnye kna la pndai wat plhan nk ikot o x sume bnde2 2..
mat2 salih minah2 salih 2 xrugi pape pon kalu kte ikot dieorg,..sang setan2 ngan iblis lak mnjerit2 keriangan kalu kte wat bnde yg mnjd kemungkaran disisi allah..so kna kna la bijak mmilih..seeloknye,kte ikot la laluan dan landasan yg benar,..make a better choice for our own good jgk la kn..jd para para blogger sekalian,..haishh,da cm pnceramah bbas la plak aku ni kang kan..hhaha..kte jd lah siapa dri kita..toksah nk ikot org len..bia die lantak pi la die nk watpe,yg pntg kte berusaha mmperbetulkn diri kita dr semasa ke semasa..aku tulis ni bkn tok tatapan dan peringatan korg je,tp ntok diri aku jgak..sbb aku ni pon kkdang ade gak setan hasut aku,..aku pon same cm korg,xde beza,,or mgkin bezanye aku cute ckit kot dr korg,idok ke gitu?..kahkahkah..so,as a conclusion,renung2kan dan selamat beramal,..beramal ke arah kebaikan yea wahai blogger bloggy:-)
jom layan nasyid ketuhanan!!!:-)

style cmni la bgus..alahaii,chanteknye,.. pahala pon dapat taw..haha
         

No comments:

Post a Comment